Isparta Valiliği
Isparta Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Isparta Valiliği
Isparta Valiliği

İMAR BARIŞINDA BAŞVURULAR DEVAM EDİYOR

10 Nisan 2019
İMAR BARIŞINDA BAŞVURULAR DEVAM EDİYOR

Başvuru Sayısı:

Başvuruların başladığı 8 Haziran 2018’en bugüne kadar İlimizde 34.115  yapı kayıt belgesine başvuru yapılmış olup oluşturularak yaklaşık 93 milyon TL ödeme gerçekleştirilmiştir.

İlimizdeki Yapı Kayıt Belgesi başvuruların %67’si Merkezde, geri kalan başvurular ilçelerden yapılmış olup, toplam başvuruların %38’i binanın tamamı için yapılmış, %62 ‘si bina içi bağımsız başvurusundan oluşmaktadır.

Bilgiler Güncellenebilmektedir:

            Yapı Kayıt Belgesi almak için başvuruda bulunarak, hatalı veya eksik beyanda bulunduğu halde, Yapı Kayıt Belgesi için ödeme yapmış ve bu hatalı veya eksik beyanla Yapı Kayıt Belgesini almış olan vatandaşlarımız, e-devlet platformu üzerinden “Güncelle” komutu yardımıyla gerekli düzeltmeleri yapabilmektedirler.

Değişikliğe onay verildiğinde, daha önce alınmış olan Yapı Kayıt Belgesi iptal edilecek, güncellenen başvuru için yeni Yapı Kayıt Belgesi (YKB) üretilecektir.

Ancak beyan edilecek yeni bilgiler; ada/parsel değişikliği, adres değişikliği, bağımsız bölüm sayısı değişikliği ile sınırlı ise dolayısıyla, daha önce yapılmış olan ödeme tutarını değiştirmeyen nitelikte ise işleme onay verdikten hemen sonra, güncel Yapı Kayıt Belgesi indirilebilir.

Beyan edilecek yeni bilgiler, ek ödeme yapılmasını gerektiriyor ise bu ödeme yapıldıktan ve doğrulanmış cep telefonu numarasına gelen kısa mesajdan sonra, güncel Yapı Kayıt Belgesi indirilebilir.

Ücret İadesi İşlemleri:

Yapı Kayıt Belgesi müracaatında hatalı beyanda bulunulması sebebiyle Yapı Kayıt Belgesi bedeli fazla veya birden fazla ödenmiş ise, fazla ödenen kısmın iadesi için başvuru sahibi veya kanuni temsilcisi tarafından Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne konuyu açıklayan bir dilekçe ile başvurulması gerekmektedir.

Bodrum ve Çatı Bağımsız birimlerinin birlikte  girilmesi durumunda ayrı bağımsız birim başvurusu yapması halinde, mükerrer ödeme olması durumunda ücret iadesi başvurusu yapılabilir.

3. şahıs olarak başvurularda iade taleplerine cevap verilemiyor.

Başvurularda dikkat edilmesi gereken hususlar şu şekildedir;

- Yapı kullanma izin belgesi (iskan belgesi) bulunmayan yapılarda başvurunun yapının tamamı için yapılması gerekmektedir.

- Yapı kullanma izin belgesi bulunan yapılarda ise iskansız her bağımsız bölüm için ayrı ayrı başvuru yapılmalıdır.

- Tapuda hissesi olmayıp, noter satışı veya sözlü satışı yapılan bağımsız birimlerde ikamet edenlerin kendi adına başvuru yapmaları durumunda Yapı Kayıt Belgesi geçersiz olacaktır. Bu gibi yerlerde başvuru tapuda hisse sahibi bir malik veya vekili tarafından yapılmalıdır.

- Binaların kat adedi hesap edilirken bodrum, çatı katlarda hesaba katılarak binanın tüm katlarının bilgisi girilmelidir.

- Vatandaşlarımız tarafından iskansız olduğu halde elektrik ve suyu olduğu gerekçesi ile yapı kayıt belgesi başvurusu yapılmadığı gözlemlenmiş olup yapı kullanma izin belgesi (iskan belgesi) olmayan yapının tamamı veya bağımsız bölümler için ayrı ayrı Yapı Kayıt Belgesi düzenlenerek yapının imar sorunu çözülmelidir.

YKB Belgesi aldıktan sonra bina üzerinde yapılacak her türlü işlemde yürürlükteki imar mevzuatı uygulanarak olup belediyesinden geçerlilik izni alınarak yapılmalıdır.

İmar Barışı 31.12.2017 den sonra yapılan yapıları KESİNLİKLE KAPSAMAMAKTADIR.

Vatandaşlarımız İmar Barışı ile ilgili ayrıntılı bilgiyi Müdürlüğümüzde oluşturulan İmar Barışı Bilgilendirme Ofislerinden, ALO 181 çağrı merkezinden,  https://imarbarisi.csb.gov.tr/ ve https://isparta.csb.gov.tr/  internet adreslerinden alabilirler.

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır